VERSURI...

Persoane interesate

luni, 2 aprilie 2012

Rugă pentru Duminica Floriilor



                                  


                                 Dezleagă-mă, Parinte, de ce-am jurat să fiu
                                 Şi iartă-mă că-n viaţă n-am fost decât ce sunt —
                                 Un cântec prea devreme, sau poate prea târziu,
                                 Un ropot scurt de ploaie
                                 Şi-un mic vârtej de vânt...
                                 Dezleagă-mă de vina de-a fi-ncercat să fac
                                 Granit din cărămidă
                                 Şi, bronz din băligar,
                                 Colan de pietre scumpe din sâmburi de dovleac
                                 Şi-un Pegas cu-aripi duble din clasicul măgar...
                                 Şi iartă-mă că-n viaţă n-am fost decât aşa
                                 Cum te-am vazut pe tine —
                                 C-aşa credeam că-i bine!
                                 Dar azi, când văd ca-i altfel de cum am vrut să fie,
                                 Stropeşte-mi ochii, Doamne, cu stropi de apă vie,
                                 Retează-mi mâna dreaptă
                                 Şi pune-mi strajă gurii,
                                 Alungă-mi nebunia din scoarţele Scripturii
                                 Şi-apoi desprinde-mi chipul de pe icoana Ta
                                 Şi fă să uit c-odată am fost si eu ca Tine!...


                                                                           Ion Minulescu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu