VERSURI...

Persoane interesate

luni, 28 noiembrie 2011

CA DE LA FEMEIE LA FEMEIE (PRIMUL CAPITOL - PARTEA A2A)




 

Ce stiu barbatii despre femei?Nimic. 

Ce stiu femeile despre barbati?Nimic.  

Sunt sigura ca daca as rosti in public aceste doua propozitii s-ar ridica toata lumea in picioare si daca ar avea la indemana cofraje de oua ar incepe unul cate unul sa arunce asupra mea. Dar asa e. Daca ne-am cunoaste nu ar mai fi nimic de cunoscut, ar fi totul lapte si miere, ori cu siguranta nu traim in lumea lui Hansel si Gretel , traim intr-o lume cu multe dedesubturi, intr-o lume in care totul are un prêt, pana si copii se vand pe internet ca si legumele in piata, o lume intr-o continua schimbare in care nu mai ajungem sa ne recunoastem pe noi insine, daramite pe cei cu care impartim asternuturile.  
Sa incepem cu un subiect extrem de delicat, inselatul.  
Am trait acum ceva timp o poveste de dragoste frumoasa, eram mai mica, am crezut ca l-am intalnit pe Fat-Frumos, nu mai aveam ochi pentru altul, relatia era perfecta, fara certuri, fara neintelegeri si vorbesc la modul cel mai serios, singurul impediment erau tigarile la care nici in ziua de azi nu am renuntat (am invatat ca nu trebuie sa te lasi obligat pentru nimic in lume sa renunti la un lucru de care tu insuti nu esti constient ca este o greseala, acea restrictie va cadea odata si odata si te vei lasa iar viciat, nu degeaba se spune ca doresti mai mult ce iti este interzis), vacante impreuna, credeam ca lumea imi apartine.Dupa un an si ceva, aflu ca de fapt el iubeste o alta fata si formeaza deja de cateva luni un cuplu.A fost prima mea dragoste. Va spun sincer ca sunt extrem de fericita ca s-a intamplat dupa un an si nu dupa mai mult timpMi-au fost impartasite experiente cu mult sub limita bunului simt legate de acest aspect, dar sa nu ne batem in piept si sa incepem sa huiduim barbatii, deoarece aceste experiente le-am auzit dinspre ambele tabere, femei care aveau relatii solide, asteptau sa le adoarma barbatul pentru a iesi cu amantul.Sunt femei carora le place riscul, nu le condamn, fiecare este unic in felul lui, dar totusi la ce duce acest inselat?  
In privinta mea a dus la neincredere, mi-a trebuit foarte mult timp sa imi revin, asa pustoaica cum eram, si daca ma gandesc la familii cu copii care ajung in fata magistratului si divorteaza, si cand ies din sala de judecata pe unul dintre ei ii asteapta amanta/amantul.E scandalos. De multe ori imi zic, tare as fi vrut sa traiesc macar o luna acum 50 de ani.Oare cum era?  
S-a intamplat ca dupa acel eveniment sa intalnesc o femeie cu experienta, o femeie trecuta prin multe in viata, o femeie purtata prin cercurile aristocrate ale vremii, o sotie de judecator si profesoara de matematica inca din anii `60 . O femeie care a reusit sa gaseasca reteta pentru a avea o viata de familie impecabila si o cariera ireprosabila.Stand ore intregi la povesti mi-a impartasit un lucru, pe care vreau sa vi-l impartasesc si voua si-anume:”Barbatul implicat intr-o relatie emotional a care se gaseste la un moment dat singur cu o vulpoaica pe urmele lui, o accepta , se goleste si revine in dormitorul matrimonial ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.”.  
Sa va zic sincer am ramas stupefiata de ceea ce tocmai mi-a zis doamna, dar am ajuns impotriva principiilor mele bine batute in cuie sa ii dau dreptate.Da, barbatii inseala cu margelutele, noi inselam cu mintea si inima.Deci, cine este mai vinovat?Noi , pentru ca inselam sincer sau ei , pentru ca revin aproape intotdeauna la femeia pe care o iubesc?  
Nu le iau aparea, cum nici nu va condamn, asta ar insemna sa ma condamn si pe mine, ori in acest domeniul pot sa zic ca sunt Maica Tereza.  
Ajungem sa fim inselate pentru ca uitam de noi, pentru ca lumea noastra se invarte in jurul lui sau a orice altceva, dar nu a ta.Niciodata nu uita ca inainte de toate esti femeie!  
Macar odata pe luna meriti o plimbare sub clar de luna, meriti o piesa vestimentara noua, meriti sa zambesti, meriti sa fii iubita doar pentru simplul fapt ca esti femeie, ca dai viata, ca esti in spatele unui barbat si lista poate continua.  
Iubeste-te sa fii iubita! ador replica asta.Tarziu am invatat sa o pun in practica, dar de cand am aplicat-o des ajunge sa ma doara maxilarul cum sunt cu gura pana la urechi.Nu astepta! Fericirea vine din lucruri marunte, dar invata sa o apreciezi si sa o tii cat mai mult timp langa tine.  
Inca de cand vedem pozele alb-negru de la nunta parintilor, sau descoperim rochia alba de mireasa a mamei pe care o privim cu emotie ne dorim sa imbracam si noi una intr- o buna zi. O vom imbraca, o vom dezbraca si apoi … o vom imbraca iar.  
In ultima vreme , aici vorbesc de cativa ani incoace, divorturile ajung pe mesele magistratilor pe banda rulanta,Oameni care nu credeai ca se vor desparti vreodata ajung totusi sa rupa acel act. Relatii cu multi ani in spinare se termina subit dupa ce apar copii, de ce?  
Sa ne gandim putin, esti cu X de 5 ani de zile, te casatoresti, faci un copil, trebuie sa il speli, sa ii faci de mancare, trebuie sa te joci cu el, trebuie, trebuie, trebuie.Apoi vine barbatul acasa, iti cere datoria de femeie si tu ii raspunzi:”Sunt prea obosita, iubitule!”.Asa se intampla azi, asa se intampla maine, totul are o limita, ajungi sa fii inselata, ajungi iar singura, ajungi sa iti plangi de mila din nou, ajungi sa imbraci din nou rochia de mireasa.Esti fericita?Iti spun eu ca nu, tot timpul il vei jigni pe acel barbat care te-a parasit cu tot cu copil, ahh nemernicul.Esti sigura ca el este singurul vinovat?  
Bun, lasam la o parte partea cu nu ii dai atentia sotului, dar tie?Tu unde ramai?Uita-te in oglinda! Ai un copil, ai responsabilitati mai mari, copilul are si bunici, copilul are si tata daca nu te-a parasit deja. Este cel mai frumos lucru sa fii mama, dar inainte de toate esti si femeie si ai o reputatie de cinstit!  
Deci, draga mea, nu uita ca inainte de cariera, de sot, de copil sau de oricare alt impediment esti femeie si pentru asta trebuie sa ai grija de tine. Oamenii sunt asemenea plantelor, daca nu sunt udate si ingrijite ele vor face buruieni , acumuleaza praf si impuritati care fac ca lumina soarelui sa ajunga mai putin la ele pentru ca in final sa se ofileasca. In acest prim capitol am incercat sa iti arat ca daca inseli sau esti inselata nu exista un vinovat, amandoi sunteti in aceiasi masura vinovati, asa ca:  

“Daca iubesti pe cineva, lasa-l sa plece, fiindca daca se va intoarce, va fi pentru totdeauna al tau. Si daca nu se va intoarce, inseamna ca nu a fost niciodata al tau” Khalil Gibran  



Autorul articolului: Diana Ilia 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu