VERSURI...

Persoane interesate

marți, 1 noiembrie 2011

Astronomul




ange7.bmp

Prietenul meu şi cu mine am văzut odată un orb care şedea de unul singur la umbra templului.
- Priveşte, acela este omul cel mai înţelept din ţinutul nostru, zise prietenul meu, iar eu m-am apropiat de orb pentru a-i da bineţe.
După ce am discutat puţin, i-am zis:
- Iartă-mă că te întreb, dar de câtă vreme eşti orb?
- De când m-am născut, îmi răspunse.
- Şi pe ce cale a cunoaşterii te-ai îndreptat?
- Sunt astronom, îmi spuse.
Şi, punându-şi mâna pe piept, zise iar:
- Cercetez toate stelele, luna şi soarele de aici.
                                                       (Gibran)

O femeie care era pe cale de a muri din pricina unui cancer hotărâse să-şi dedice ultimele zile ale vieţii cunoaşterii de sine.
Ea scria: "Am început să mă ocup de gândurile ce-mi trec prin cap, de obiectele pe care le aleg, de lucrurile pe care le îndrăgesc, de cărţile pe care le citesc. Am înţeles că toate acestea erau un reflex al meu şi spuneau câte ceva despre mine. Astfel am cunoscut o persoană extraordinară: pe mine însămi. Dar, ceea ce am învăţat mai de preţ -după ce am priceput că aveam să le părăsesc pe toate -  ­este faptul că tot ce aveam era în fapt propria-mi persoană, ceea ce sunt. Sunt pe cale de a muri de cancer, dar niciodată nu am fost aşa de vie şi fericită ca acum. "

                                           (Bruno Ferrero)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu