VERSURI...

Persoane interesate

duminică, 7 aprilie 2013

Scrisoarea unui copil către toţi parintii din lume …



- Nu-mi daţi tot ce vă cer! Câteodată cer numai ca să văd cât pot obţine.
- Nu ţipaţi! Vă respect mai puţin când ţipaţi şi mă învăţaţi şi pe mine să ţip şi eu nu aş vrea acest lucru.
- Nu-mi daţi mereu ordine peste ordine! Dacă, din când în când mi-aţi cere cu blândeţe lucrurile, eu vi le-aş da mai repede şi cu mai multă plăcere.
- Ţineţi-vă promisiunile, bune sau rele! Dacă îmi promiteţi un premiu, vreau să îl primesc, şi e valabil şi dacă e o pedeapsă.
- Nu mă comparaţi cu nimeni (mai ales cu fratele meu)! Dacă mă prezentaţi ca fiind mai bun decât ceilalţi, cineva va avea de suferit. Şi dacă e invers, eu voi fi cel care pătimeşte.
- Nu vă schimbaţi aşa brusc părerea când îmi spuneţi ce să fac! Decideţi-vă şi menţineţi acea decizie!
- Lăsaţi-mă să arăt cât valorez! Dacă faceţi totul pentru mine, nu voi putea niciodată să învăţ.
- Corectaţi-mă cu blândeţe!
- Nu spuneţi minciuni în faţa mea şi nici nu-mi cereţi să le spun eu pentru voi, chiar dacă este pentru a vă scoate dintr-o încurcătură! Nu se cade, mă face să mă simt prost şi îmi pierd încrederea în ceea ce îmi spuneţi. Când fac ceva rău, nu îmi cereţi să vă spun “de ce am făcut-o”. Câteodată nici măcar eu nu ştiu.
- Dacă vreodată vă înşelaţi de ceva, recunoaşteţi! Aşa îmi voi întări părerea pe care o am despre voi şi mă veţi învăţa să văd propriile mele greşeli.
- Trataţi-mă cu aceeaşi amabilitate şi cordialitate cu care vă trataţi prietenii! Doar pentru că suntem rude, nu înseamnă că nu putem fi şi prieteni.
- Nu-mi cereţi să fac un lucru dacă voi nu-l faceţi! Eu voi învăţa să fac tot ce faceţi voi, chiar dacă nu îmi spuneţi lucrul acesta, dar cu greu voi face ce îmi spuneţi, dar voi nu faceţi.
- Când vă spun o problemă de a mea, chiar dacă vi se pare foarte mică, nu-mi spuneţi: “Nu avem timp pentru aceste nimicuri!”. încercaţi să mă înţelegeţi, am nevoie să mă ajutaţi. Am nevoie de voi!
- Pentru mine este important să mă iubiţi şi să îmi spuneţi asta. Ceea ce îmi place cel mai mult, este să vă ascult spunând: “Te iubim!”.
- Îmbrăţişaţi-mă, am nevoie să vă simt foarte aproape de mine! ...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu