VERSURI...

Persoane interesate

vineri, 22 aprilie 2011

POEZIE...

 
Ion Minulescu
 
Drum crucial

 Pe scara sufletului meu
 M-am întâlnit cu bunul Dumnezeu -
 Eu coboram mâhnit din conştiinţa mea,
 Iar El urca surâzător spre ea!...
 Şi ne-am oprit la jumătatea scării
Încrucişându-ne în clipa-ntâmpinării 
Săgeţile perechilor de ochi ca de-obicei
 - Ah! ochii Lui cum seamănă cu ochii mei! 
Pe scara sufletului meu
 M-am întâlnit din nou cu Dumnezeu
 El cobora solemn din conştiinţa mea,
 Iar Eu urcam surâzător spre ea!..




 
Paste_Fericit.jpg
 

Poem şoptit

Aş locui în ochiul tău, o vreme, 
Să văd cum munţii încă nasc izvoare 
Şi-atunci când îl sărută căprioare 
Să simt cum firul ierbii încă geme.

În pumnul tău aş locui, o vreme, 
De tine să mă simt la sân purtată 
Precum o mierlă ce, fiind vânată, 
Zăcea rănită printre crizanteme.

Aş locui în părul tău, o vreme, 
Să-ascult cum vântul şuieră prin crânguri. 
Tu scuturându-ţi tâmplele de gânduri 
Să îmi reciţi în şoaptă mici poeme.

Aş locui sub paşii tăi, o vreme, 
Să-mi poţi reda odihna unui drum, 
Iar norii grei, bolnavi de-atâta fum, 
Să îi aduni cu sârg în ninse gheme.

Şi folosind, de-acum, noi stratageme 
Să-mbraci toţi pomii-n haine de crăiasă. 
Eu, fulg de nea, întors din nou acasă 
Voi zăbovi în palma ta... o vreme.

 de Elena  Victoria  Glodeanu 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu