VERSURI...

Persoane interesate

vineri, 9 septembrie 2011

PUTEREA CUVANTULUI - FLORENCE SCOVEL SHINN






'Prin cuvintele tale te vei salva, prin cuvintele tale te vei condamna. 'Cel care cunoaste puterea cuvantului este intotdeauna atent la ceea ce spune in conversatie. Este de ajuns sa supraveghezi reactiile cauzate de cuvintele tale, pentru a sti ca ele nu se antorc la tine fara efect. Prin cuvantul sau, omul isi creeaza lui insusi legi. Am cunoscut pe cineva care spunea: 'Pierd mereu autobuzul. Pleaca exact atunci cand sosesc eu.'. Fiica sa spunea: 'Eu prind antotdeauna autobuzul. Soseste in clipa in care sosesc eu.'. Si asa, timp de mai multi ani. Fiecare stabilise o lege pentru sine, una pentru esec, cealalta pentru reusita. Iata explicatia psihologica a superstitiilor. Potcoava calului sau parul de elefant nu au prin ele ansele nici o putere, dar cuvantul si credinta care afirma ca ele poarta noroc creeaza an subconstient o stare de optimism, care atrage sansa. Totusi, am observat ca aceasta este fara efect pentru oamenii care, mai avansati spiritual, cunosc o lege superioara. Aceasta se explica astfel: nu poti sa te antorci in trecut, ci trebuie sa andepartezi imaginile 'decupate'. Doi dintre elevii mei avusesera mari succese in afaceri mai multe luni la rand, cand, brusc, totul se anrautati. Noi incercaram sa analizam situatia si descoperiram ca, in loc sa faca afirmatiile lor pentru reusita si sa se lase an Voia lui Dumnezeu pentru succesul si prosperitatea lor, ei achizi-tionasera o maimutica 'porte-bonheur'. 'Ah, le-am spus, inteleg: v-ati pus credinta in maimutica si nu in Dumnezeu! Debarasati-va de maimutica si apelati la Legea iertarii! Caci omul are puterea de a ierta, adica de a neutraliza erorile sale.' Ei se hotarara sa arunce maimutica, si totul merse din nou cat se poate de bine. Asta nu inseamna ca trebuie sa aruncam toate ornamentele 'porte-bonheur', doar ca trebuie sa recunoastem ca ele singure nu anseamna nimic, puterea lor este Dumnezeu din ele, El este Unica Putere, iar obiectul nu serveste decat la procurarea unui sentiment de optimism. Intr-o zi, eram cu o prietena foarte nefericita, care gasi o potcoava pe cand traversa strada. Ea fu imediat plina de bucurie si speranta. Ea era sigura ca Dumnezeu ii trimisese acea potcoava pentru a-i intari curajul. Si, intr-adevar, in starea in care se gasea era singurul lucru care putea sa-i impresioneze constientul. Speranta sa se transforma in credinta si apoi ea facu o splendida demonstatie. Tin sa subliniez ca cei doi oameni despre care am vorbit nu credeau decat in maimute, in timp ce prietena mea a recunoscut Puterea superioara.In ceea ce ma priveste, trebuie sa recunosc ca a trecut catva timp pana cand m-am debarasat de ideea ca un anumit lucru trebuie sa-mi aduca antotdeauna o deziluzie. Daca acest lucru aparea, invariabil urma o deceptie. Mi-am dat seama ca singurul mijloc de a aduce o schimbare (in subconstientul meu) era sa afirm: 'Nu exista doua forte, ci doar una singura: Dumnezeu. Prin urmare, nu exista deziluzie si acest lucru ami anunta o surpriza.'. Deandata am remarcat o schimbare si mi se antamplara multe lucruri placute.Una dintre prietenele mele declara ca nimic n-ar putea s-o decida sa treaca pe sub vreo scara. I-am spus: 'Daca ti-e frica, inseamna ca tu crezi in doua forte, Binele si raul. Dat fiind ca Dumnezeu este Absolut, nu poate sa existe o putere opusa Lui, decat atunci cand omul isi creeaza legi false, rele. Pentru a arata ca crezi antr-o singura forta, Dumnezeu, si ca nu exista nici putere, nici realitate in rau, treci pe sub prima scara pe care o intalnesti!'. Putin timp dupa aceea, prietena mea merse la banca. Ea dorea sa-si deschida seiful, dar o scara se afla an drumul ei. Era imposibil sa ajunga la seif fara sa treaca pe sub scara. Speriata, ea batu an retragere. Dar, ajunsa an strada, cuvintele mele ai rasunara in urechi si se hotara sa treaca pe sub scara aceea. Era un mare efort pentru ea, deoarece ani de zile fusese prizoniera acestei idei. Ea reveni la subsol, unde se aflau seifurile, dar scara nu mai era acolo! Asa se antampla de cele mai multe ori: de indata ce ai decis sa nu mai tii seama de temeri, ele vor fi indepartate.
Aceasta este legea non-rezistentei, care este asa de putin inteleasa. Cineva a spus ca curajul contine geniu si magie. FACETI FATA FARA TEAMA UNEI SITUATII CARE PARE AMENINTATOARE SI VA VETI DA SEAMA CA EA NU MAI EXISTA; DISPARE DE LA SINE. Asa se explica faptul ca teama a atras scara an drumul prietenei mele, iar curajul a facut-o sa dispara. Astfel, fortele invizibile lucreaza constant pentru cel care 'trage el ansusi sforile' fara s-o stie. Din cauza fortei invizibile a cuvantului, orice am spune ancepem sa ne atragem. (cei care vorbesc neancetat despre boala si-o atrag negresit)Cand ne initiem an Adevar, noi nu prea putem sa ne supraveghem cuvintele. De exemplu, una dintre prietenele mele ami spune adeseori la telefon: 'Vino sa ma vezi, ca sa vorbim ca pe vremuri, despre vrute si nevrute.'. Aceasta 'convorbire ca pe vremuri' inseamna o ora an timpul careia cinci sute pana la o mie de cuvinte distrugatoare vor fi pronuntate, principalele subiecte de conversatie fiind pierderile, lipsurile, esecurile si bolile. De aceea, eu ai raspund: 'Nu, multumesc! Aceste convorbiri sunt prea costisitoare, am avut destule an viata mea! As fi multumita sa vorbesc antr-un limbaj nou, despre ceea ce vrem, mai curand decat despre ceea ce nu vrem.' Un vechi dicton spune ca 'OMul spiritual nu foloseste cuvantul decat an trei scopuri: pentru a vindeca, pentru a binecuvanta, sau pentru a prospera.'. Ceea ce un om spune despre ceilalti, asa se va spune si despre el, si ceea ce doreste altora, asi doreste lui ansusi.Daca un om doreste ghinion cuiva, este sigur ca si-l va atrage lui ansusi. Daca doreste sa ajute pe cineva sa reuseasca, el asi doreste propriul succes si se ajuta pe sine.CORPUL POATE FI REINTINERIT SI TRANSFORMAT PRIN CUVINT SI PRINTR-O VIZIUNE CLARA, iar boala complet stearsa din constient. Metafizicianul stie ca orice boala are o corespondenta mentala si ca PENTRU VINDECAREA CORPULUI TREBUIE MAI INTII SA-TI VINDECI SUFLETUL.TREBUIE CA SUBCONSTIENTUL – ADICA SUFLETUL – SA FIE SALVAT DE GINDURILE NEGATIVE.In Psalmul XXIII citim: 'EL imi vindeca sufletul'. Aceasta anseamna ca subconstientul - adica sufletul - trebuie vindecat prin idei juste. 'Unirea mistica' este aceea dintre suflet si Spirit, adica dintre subconstient si Supraconstient. Trebuie ca ele sa fie unite. CIND SUBCONSTIENTUL ESTE PLIN DE IDEILE PERFECTE ALE SUPRACONSTIENTULUI, DUMNEZEU SI OMUL SUNT O SINGURA FIINTA. 'Eu si Tatal Ceresc suntem Unul.' Aceasta anseamna ca OMul este unit cu EL an planul ideilor perfecte; el este creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, si ai sunt daruite puterea si dominatia asupra tuturor lucrurilor create, asupra spiritului sau, asupra corpului si afacerilor sale.Se poate spune ca orice boala si orice nenorocire sunt cauzate de ancalcarea legii Iubirii. 'Va dau o noua porunca: IUBITI-VA unii pe altii!'. IN JOCUL VIETII IUBIREA, ADICA BUNAVOINTA, CISTIGA PE TOATE PLANURILE. Faptul urmator este o dovada. O cunostinta suferea de mai multi ani de o teribila boala de piele. Medicii afirmasera ca este incurabila, si bolnava era disperata. Aceasta doamna era actrita si se temea ca va trebui sa renunte la cariera, si nu avea alte resurse de trai. Totusi, i se oferi un angajament avantajos si, an seara premierei, ea avu un real succes. Presa ai consacra articole laudative si prietena mea, plina de bucurie, era ancantata. A doua zi, contractul i se desfacu. Un artist, gelos pe succesul ei, obtinuse rezilierea. Prietena mea se simti cuprisa de amaraciune si ura, si exclama cu voce tare: 'O! Doamne Dumnezeule, nu ma lasa sa-l urasc pe acest om!'. In noaptea aceea ea 'a lucrat' in liniste, mai multe ore, in acest sens. Apoi mi-a marturisit: 'Am intrat intr-o liniste profunda. Mi se parea ca sunt in sfarsit impacata cu mine insami, cu acel om, cu lumea intreaga. Am continuat sa lucrez astfel si in noptile urmatoare si, a treia zi, mi-am dat seama ca boala mea de piele era complet vindecata!' Cerand sa exprime Iubirea, bunavointa, ea indeplinise Legea (deoarece Iubirea este andeplinirea Legii) si astfel, boala (care provenea dintr-un resentiment ancorat an subconstient) a disparut. Critica permanenta provoaca reumatisme, deoarece gandurile nearmonioase formeaza an sange depuneri acide care se localizeaza an jurul articulatiilor. Tumorile au drept cauza gelozia, ura, refuzul de a ierta ofensele, teama, etc. FIECARE BOALA ESTE CAUZATA DE O STARE DE SPIRIT REA. Eu am spus antr-o zi elevilor mei: 'Nu trebuie sa antrebati pe cineva 'ce aveti?', ci 'Aveti ceva ampotriva cuiva?', caci REFUZUL IERTARII OFENSELOR ESTE CAUZA CEA MAI FRECVENTA A BOLILOR. Scleroza arterelor si a ficatului precum si bolile de ochi sunt consecinta acestui refuz. Si multe alte rele le urmeaza.Intr-o zi, eu am vizitat pe o doamna care mi-a spus ca era bolnava pentru ca mancase o stridie rea. 'Nu, am replicat eu, stridia era inofensiva; tu ai otravit stridia! Ai ceva cu cineva?' Ea imi raspunse: 'Da, cu aproximativ 19 persoane.' Ea se certase cu 19 persoane si devenise atat de nearmonioasa, incat isi atrasese stridia daunatoare!Orice dezordine exterioara indica o dezordine mentala. 'EXTERIORUL CORESPUNDE INTERIORULUI.'
Singurii dusmani ai omului se afla in el insusi. 'Dusmanii omului sunt cei din sinea lui', dupa cum a afirmat Hristos. PERSONALITATEA ESTE UN ULTIM INAMIC PE CARE TREBUIE SA-L DEPASIM, deoarece aceasta planeta este pe cale de a primi initierea in Iubire. Sa ne amintim de mesajul lui Iisus: 'Pace pe pamant, BUNAVOINTA fata de Oameni!'.OMul Iluminat se straduie sa se perfectioneze ajutandu-si aproapele. El lucreaza cu el insusi, anvata sa trimita fiecaruia binecuvantari si ganduri bune si, ceea ce este si mai minunat, atunci cand binecuvanteaza o fiinta, aceasta pierde orice putere daunatoare.Cineva veni sa-mi ceara sa-l tratez pentru reusita an afaceri. El vindea masini, si un concurent venise afirmand ca poseda o masina superioara: I-am zis: 'Mai intai trebuie sa inlaturi orice teama, sa crezi ca Dumnezeu ati protejeaza interesele si ca ideea Divina poate veni chiar din aceasta situatie. Adica: masina care trebuie va fi vanduta celui care are nevoie de ea, de catre cel care trebuie s-o vanda.' Si am adaugat: 'Nu intretineti nici macar o singura idee critica despre acest om! Binecuvantati-l an fiecare zi, si fiti gata sa vindeti masina voastra, daca aceasta este ideea Divina.' Se duse deci sa-si vada clientul, fara teama, fara rezistenta, bincuvantandu-si concurentul. Mai tarziu, el ami povesti ca rezultatul a fost remarcabil: masina concurentului refuza sa functioneze si el o vandu pe a sa fara nici o dificultate. 'Iar Eu va spun voua: IUBITI-va dusmanii, BINECUVINTATI pe cei care va blestema, FACETI BINE celor care va urasc si RUGATI-VA pentru cei care va maltrateaza si care va persecuta.'BUNAVOINTA PRODUCE O AURA DE PROTECTIE IN JURUL CELUI CARE O CULTIVA si 'o intreaga armata ridicata impotriva lui va fi fara efect'. Cu alte cuvinte, IUBIREA SI BUNAVOINTA II DISTRUG PE DUSMANII CARE SUNT IN NOI INISINE SI, PRIN URMARE, NU MAI AVEM DUSMANI IN EXTERIOR! 'Pacea domneste pe pamant pentru cel care trimite oamenilor ganduri de BUNAVOINTA.'

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu